loading...

انرژی

در این مقاله در مورد روش صحیح  نحوه‌‌ی تنظیم درجه یخچال فریجیدر توضیحات کاملی ارائه می شود

بازدید : 8
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 17:08

فریجیدر یکی از برندهای شناخته شده در بازار است که در زمینه تولید انواع لوازم‌خانگی از جمله یخچال فعالیت می‌کند. یخچال فریجیدر با استفاده بهترین قطعات ساخته شده است و کلیه قطعات آن کیفیت خوب و طول عمر ماندگاری دارند.

اگر شما نیز در منزل خود از این یخچال استفاده می‌کنید و به هر دلیلی با مشکل عدم تنظیم درجه یخچال فریجیدر مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در ادامه با ارائه راحل‌های کلیدی، به شما برای تعمیر یخچال فریجیدر کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بررسی نحوه‌ی تنظیم درجه یخچال فریجیدر

تنظیم صحیح درجه یخچال فریجیدر اهمیت زیادی دارد و در کیفیت و طول عمر یخچال تأثیر می‌گذارد. تنظیم صحیح درجه یخچال در کیفیت و کارایی کمپرسور که قلب یخچال است، تأثیر زیادی دارد. همچنین با تنظیم صحیح، مواد غذایی مدت‌زمان زیادی در یخچال سالم می‌مانند و دچار یخ‌زدگی، فساد و کپک‌زدگی نمی‌شوند.

نحوه تنظیم درجه یخچال فریجیدر

آموزش تنظیم درجه یخچال فریجیدر

برای تنظیم صحیح درجه در اولین مرحله باید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کرده و بخش تنظیم درجه و دمای یخچال را بادقت مطالعه کنید تا با نحوه تنظیم و بهترین درجه دما آشنا شوید. ما در این بخش برای راحتی شما مرحله‌به‌مرحله تنظیم درجه یخچال فریجیدر را آموزش می‌دهیم و شما بدون مطالعه دفترچه می‌توانید از این آموزش الگو بگیرید.

- نحوه تنظیم درجه یخچال فریجیدر مدل معمولی

اگر یخچال شما جزو مدل‌های معمولی یخچال فریجیدر است باید ابتدا دکمه تنظیم درجه را در یخچال پیدا کنید و با مشاهده کردن اعداد ۱ تا ۴ درجه را روی عدد مناسب قرار دهید. بهترین درجه دما برای یخچال ۳ است که دمای یخچال را متعادل می‌سازد و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

- نحوه تنظیم درجه یخچال فریجیدر مدل جدید

مدل‌های جدید یخچال فریجیدر دارای پنل لمسی هستند و کنترل‌کننده دما در این قسمت طراحی شده است. برای تنظیم درجه یخچال فریجیدر، روی پنل ابتدا باید قفل تغییر دما را باز کنید. برای باز کردن قفل باید کلید را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت قفل باز شود. حالا می‌توانید با لمس کردن نشان مثبت، دما را افزایش و با فشار دادن Unlock نشان منفی دما را کاهش دهید.

بهترین دما یخچال فریجیدر در تابستان و زمستان

آیا درجه یخچال فریجیدر در زمستان و تابستان تفاوت دارد؟ سؤال مطرح شده یکی از پرتکرارترین سؤالات کاربران است. در جواب این سؤال باید بیان کنیم درجه دمای یخچال باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی ‌تغییر خواهد کرد. دمای توصیه شده برای یخچال فریجیدر در فصل تابستان ۴ الی ۵ درجه سانتی‌گراد و بهترین دما برای این یخچال در فصل زمستان ۳ الی ۴ درجه سانتی‌گراد است.

دقت داشته باشید دمای یخچال فریجیدر با فریزر تفاوت دارد، به صورتی که بهترین دما برای فریزر در تابستان ۲۰- درجه سانتی‌گراد و برای فصول سرد سال ۱۶- درجه سانتی‌گراد است.

تعمیر یخچال فریجیدر

چرا تنظیم درجه یخچال فریجیدر مهم است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تنظیم صحیح درجه یخچال جلوگیری از افزایش مصرف انرژی است؛ زیرا عدم تنظیم صحیح درجه سبب افزایش مصرف انرژی دستگاه و برق می‌شود. دومین دلیل اهمیت تنظیم صحیح جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور یخچال است. عدم تنظیم دمای یخچال، سبب کارکرد نادرست موتور می‌شود و این امر استهلاک موتور را افزایش داده و به موتور آسیب می‌رساند. از دیگر دلایل مهم می‌توان به یخ‌زدن مواد غذایی یا فاسد شدن آن‌ها اشاره کرد.

عیب‌یابی و تعمیر تنظیم درجه یخچال فریجیدر

نوسان درجه یخچال و عدم تنظیم درجه یخچال فریجیدر مشکلات زیادی مانند خراب شدن مواد غذایی، کپک زدن، باز شدن یخ گوشت‌ها و… را به دنبال دارد. اگر با نوسان درجه یخچال فریجیدر مواجه شده‌اید، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید تا به قطعات یخچال آسیب نرسد. در این قسمت به بررسی علت‌های نوسان درجه یخچال می‌پردازیم و راه‌حل‌های تعمیر را بیان می‌کنیم.

- خرابی برد

خرابی برد یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای یخچال به وجود آید و موجب نوسان دما شود. برد از اصلی‌ترین قطعات یخچال است که به‌تمامی بخش‌های یخچال کنترل دارد. اگر احتمال می‌دهید که برد یخچال آسیب دیده است، در سریع‌ترین زمان به تعمیرکار یخچال اطلاع دهید تا با تعمیر اصولی از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کند.

- خراب بودن لاستیک دور درب

تمامی یخچال‌های مدل جدید و قدیم در قسمت درب دارای لاستیک هستند. کاربرد لاستیک برای جلوگیری از ورود و خروج هوا است. لاستیک دور درب در مدت‌زمان طولانی کیفیت خود را از دست می‌دهد و ممکن است دچار پارگی، شکستگی و… شود. زمانی که لاستیک دور درب آسیب ببیند، هوا در یخچال جریان پیدا می‌کند که با نوسان درجه دما روبه‌رو می‌شوید. حل این مشکل بسیار راحت است، فقط باید لاستیک جدیدی را بخرید و جایگزین لاستیک قدیمی کنید.

- نشت گاز یخچال

یکی دیگر از علت‌های نوسان درجه یخچال، نشت گاز یخچال است. برای بررسی این مشکل می‌توانید داخل یخچال را بو کنید و اگر بوی بد و زننده‌ای را استشمام کردید، احتمال نشست گاز وجود دارد. برای رفع این مشکل، باید از تعمیرکار کمک بخواهید.

- باز و بسته‌شدن مداوم درب یخچال

از رایج‌ترین علت‌های نوسان درجه یخچال، باز و بسته شدن زیاد درب توسط کودکان و حتی بزرگسالان است. باز و بسته شدن زیاد اجازه ثابت ماندن دما را به یخچال نمی‌دهد. برای بررسی این مشکل تعداد دفعات باز و بسته کردن درب را کمتر کنید تا متوجه شوید مشکل فنی است یا خیر.

خدمات تعمیر یخچال

تعمیر تنظیم درجه یخچال فریجیدر

کلام آخر

یخچال فریجیدر یکی از انتخاب‌های ایده‌آل برای منازل است که فضای بزرگ به همراه کیفیت خوبی دارد. البته که این یخچال هم در اثر استفاده نادرست می‌تواند دچار مشکلاتی مانند عدم تنظیم درجه دما و… شود. زمان مواجه با مشکل عدم تنظیم درجه یخچال فریجیدر توجه داشته باشید که یخچال فریجیدر جزو لوازم الکتریکی حساس است که برای تعمیر باید با قطعات آن آشنا داشته باشید. اگر با قطعات و نحوه تعمیر آشنایی ندارید، حتماً از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بخواهید و خودتان اقدامی انجام ندهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 119
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی